tirsdag den 18. juni 2013

Vandmelon saft


Første indlæg og første opskrift på bloggen. Det er en meget nem opskrift, og det er opskriften på vandmelon saft.

Ingredienser du skal bruge:

1 vandmelon
1 citron
Sukker eller sødemiddel som sød
Lidt vand

Redskaber du skal bruge:

En blender
En skål
En ske
En si
En tragt
En flaske eller kande

  • Hvis du bruger en flaske, så start med at vask og rens den af. Jeg hældte kogende ned i, og efterfølgende noget Atamon. Jeg lagde flaskerne i køleskabet i mens jeg lavede saften.
  • Jeg startede med at fjerne skrællen, og så meget hvidt fra melonen som muligt. Den melon jeg havde, var fyldt med sorte kerne. Jeg fjernede dem ikke, da jeg senere siede saften.
  • Jeg skar melonen i små stykker, og til satte lidt vand i bunden af blenderen, så den havde nemmere ved at køre rundt.
  • Da jeg havde blendet vandmelonen, hældte jeg saften gennem en si og ned i en skål.
  • Jeg rørte rundt med en ske, for at få så meget saft ud som muligt. Jeg blended hele melonen over tre gang. Derefter skar jeg en citron i skiver, og lagde skiverne ned i skålen med saft. Lad det stå lidt og trække.
  • Jeg tilføjede lidt sødemiddel (ikke for meget, det er stærkt i smagen!), og lidt ekstra citronsaft (den citron jeg havde, var gammel og hård, og gav ikke så meget smag). Husk endelig at smage saften til!
  • Jeg satte tragten i flasken, og hældte saften på flasker. Bum. Hjemmelavet vandmelon saft. :)

In English: Watermelon juice: 1 watermelon, 1 lemon, sugar or sweetener. Peel the melon and cut into cubes. Put the melon in a blender. Add a little water and start the blender. Put a bowl with a strainer over and pour the juice through. Stir around a bit, so you get as much juice as possible. Cut the lemon into slices and place them in the bowl and let it soak. You could add a little sugar or sweetener and maybe more lemon juice. Put on bottles or in a glass. Enjoy the juice cold.

6 kommentarer:

  1. Hej Louise.

    Super flot side du har lavet og især nogle fantastiske flotte billeder. Det er virkelig noget som man kikker efter.
    Glæder mig til at se endnu flere opskrifter og billeder. Keep on the good work!
    Knus fra Stella

    SvarSlet
  2. Hold da op hvor er det flot.
    Man får da bare lyst til at lave melonsaft.
    Glæder mig til at smage... ;o)
    Lene

    SvarSlet
  3. Hej igen Louise.

    Ser lige at der er kommet et lækkert billed ind af en chokoladetærte, men hvor er opskriften?

    :-) Stella

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stella :)
      Opskriften til chokoladetærten kommer ind torsdag eller fredag. Skal lige have klaret en engelsk eksamen, og så kommer der flere indlæg ;)
      Knus Lousie

      Slet
  4. Hej Louise!
    Denne saft ser bare rigtig lækker ud! Tror den skal prøves
    Vh. Anne Sofie

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anne Sofie
      Saften er rigtig lækker og en god læskedrik. En god drik til de (forhåbentlig)varme sommerdage ;)
      Louise

      Slet