onsdag den 31. juli 2013

Grød med blåbær

Jeg er begyndt at spise havregrød til morgenmad. Jeg har fundet en grødblanding fra Urtekram, som er med blåbær. Desværre er posen kun fyldt halvt op, men bagpå står der, hvad der er i. Så man kan lave sin egen blanding, hvilket måske også er lidt billigere i længden ;)
Det skal du bruge:

  • Havregryn
  • Hirseflager
  • Byggryn
  • Tørrede blåbær (Tilsæt eventuelt friske blåbær, når du skal spise grøden.)
  • Rørsukker

Sådan gør du:
  • Bland ingredienserne sammen i de mængder du ønsker. Hvis det kommer i en lufttætbøtte, burde det kunne holde sig i lang tid.
  • Når du skal lave din grød, tager du 1 dl af din blanding og kommer det op i en skål.
  • Varm omkring 2½ dl vand eller mælk, og hæld det over blandingen. (Jeg vil anbefale at bruge mælk. Det får en vandet eftersmag med vand. Synes jeg ;))
  • Rør rundt og lad det stå i 5 min.
  • Tilsæt eventuelt nødder, friske bær og frugter.
  • Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar