søndag den 29. september 2013

Ristede mandler med kakao og lakrids

Mandler er rigtig sunde, og er gode som en lille snack.
Mandler der er overtrukket med noget, er nu også godt og egentlig ret lækkert. Jeg har lavet min egen mandelsnack, hvor mandlerne har smag af enten kakao eller lakrids.
Hvor sunde/usunde disse er, det ved jeg ikke, men jeg gætter på de går an som sund snack.
Ja der er brugt sirup, men det er så lidt, at det nok ikke mærkes. Og usødet kakaopulver er vidst heller ikke så dårligt for dig endda.. ;)

Det skal du bruge:
  • 1 håndful (måske flere) mandler
  • 1 tsk. sirup
  • 1 tsk. mel
  • 2-3 tsk. usødet kakaopulver eller

Sådan gør du:
  • Tænd ovnen på 180 grader alm. ovn.
  • Beklæd en bageplade med bagepapir.
  • Kom sirup op i en skål.
  • Kom mel og kakaopulver eller lakridspulver op i en anden skål. Bland det sammen.
  • Læg mandlerne ned i siruppen. De skal bare lige være dækket af et tyndt lag sirup.
  • Kom et par mandler, med sirup på, op i mel blandingen. Beklæd mandlerne med mel blandingen.
  • Læg mandlerne en og en på bagepladen, og bag dem i 10-15 min. (Hold øje med dem. Smag eventuelt på dem, hvis de skal ristes mere.)
  • Velbekomme.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar