fredag den 10. januar 2014

Banan/havre/kakao drik

Banan/havre/kakao drik. Morgenshake. Smoothie..? Jeg er ikke helt sikker på, hvad jeg skal kalde denne opskrift. Men det er en opskrift på noget du kan drikke. Eventuelt om morgnen eller til dessert. Du skal bare have en blender eller stavblender(som jeg burger til dette) i huset, for så er det virkelig nemt at lave denne drik.
Det skal du bruge:
  • 1-2 bananer 
  • 2-3 spsk. havregryn
  • 1 tsk. kakaopulver (uden sukker)
  • Lidt kanel (kan undlades)
  • Mælk
Sådan gør du:
  • Skræl bananen og del den i mindre stykker. Kom den op i dit stavblenderglas eller i din blender.
  • Tilsæt de andre ingredienser.
  • Mængden af mælken er op til dig. Jeg plejer at komme mælk i, så det lige dækker de andre ingredienser.
  • Blend løs min ven!
  • Nydes som den er eller efter en kort tur i køleskabet.
  • Velbekomme!

Ingen kommentarer:

Send en kommentar