mandag den 27. januar 2014

Produktanbefaleding: Chiafrø

Har I hørt om Chiafrø?
Små frø som er rige på en masse ting!
Her er fem grunde, som måske får dig til at prøve dem? ;)
(Lånt fra Iform.dk)
  1. Kostfibre - fire gange så mange som i hørfrø.
  2. Kalk - seks gange mere end i sødmælk.
  3. Antioxidanter - femten gange flere end i broccoli.
  4. Omega-3-fedtsyrer - to skefulde indeholder mere end en laksefilet.
  5. Masser af proteiner - lige så meget som solsikkefrø.


Mange kan købe dem i de fleste helsekostforretninger og Matas, men man kan faktisk også få dem i de større supermarkeder. Jeg har fundet mine i SuperBrugsen. Man kan bruge dem til en masse ting. Som drys på sin morgen mad, til bagning af brød og til grød.

Jeg spiser mine chiafrø til morgenmad som grød med frugt og lidt syltetøj. Jeg putter 2 spsk. chiafrø i et glas med låg, sammen med 2-4 spsk. havregryn og engang i mellem 1 spsk. hørfrø. Så hælder jeg mælk i glasset, rører rundt med en ske. Kommer låget på og stiller glasset i køleskabet til næste dag. Over natten har frø og gryn suget væske til sig, og man har nu en grød i glasset. Jeg tager 2-4 spsk. grød i en skål, tilføje lidt frugt, bær, nødder, syltetøj eller hvad jeg lige har lyst til. Velbekomme!




Ingen kommentarer:

Send en kommentar